Šī gada novembrī plānots nodot ekspluatācijā jauno lieltonnāžas kuģu piekraušanas piestātni Liepājas ostā, kā arī noslēgt ostas padziļināšanas darbus, intervijā “Rietumu radio” sacīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieks Jānis Lapiņš.

Patlaban aktīvi norit kanāla un brīvostas padziļināšanas darbi, gan arī tiek būvēta piekraušanas piestātne, kas ļaus lieltonnāžas kuģu piekraušanu veikt ostas akvatorijā, sacīja Lapiņš.

“Līdz novembra beigām abus projektus plānots pabeigt un nodot ekspluatācijā,” sacīja Lapiņš, piebilstot, ka pagaidām vēl lielo kuģu piekraušana tiek pabeigta atklātā reidā.

Kā vēstīts, apjomīgā projekta “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana” mērķis ir navigācijas drošības līmeņa paaugstināšana, nodrošinot lieltonnāžas kuģu piekraušanu ostas iekšējā reidā.

Projekts paredz kanāla padziļināšanu ostas vidus vārtos no 12,5 metriem līdz 14,5 metriem, molu galvu zemūdens daļas pārbūvi vai stiprināšanu ostas vidus vārtos, priekšostas akvatorijas un kanāla padziļināšanu līdz 14 metriem, brīvostas viļņlauža un sadalošā mola pārbūvi, brīvostas mola atjaunošanu un kuģu enkurošanas/tauvošanas vietas izbūvi pie brīvostas sadalošā mola.

Kopējā projekta izmaksas ir 33,7 miljoni eiro, no tiem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums – 24,7 miljoni eiro.

Liepājas ostā norit trešais kuģu ceļu un akvatorijas padziļināšanas projekts pēdējo 20 gadu laikā. Pirmo Liepājas ostas padziļināšanu īstenoja 1999. gadā, kad kuģu ceļu izraka līdz 10,5 metriem. Tas deva iespēju Liepājas ostai pilnvērtīgi veikt saimniecisko darbību. Otrā Liepājas ostas padziļināšana noslēdzās 2015. gadā, sasniedzot dziļuma atzīmi 12,5 metri kuģu ceļos, bet 12 metrus brīvostas akvatorijā, lai varētu uzņemt un apkalpot Panamax klases kuģus.