sports

Sesks un Francis par mērķi pasaules čempionātā izvirza cīņu par top3 rezultātiem

Savus spēkus atkal apvienojuši un apņēmīgi nākotnē veras rallija braucējs Mārtiņš Sesks un stūrmanis Renārs Francis, kuri 2018. gadā kļuva par Eiropas junioru čempioniem, intervijā „Rietumu radio” atklāja autosportisti.

“Ar augstākajiem mērķiem un pilni enerģijas esam gatavi doties iekšā cīņā,” sacīja Sesks, piebilstot, ka uzdevums ir cīnīties par “top3” rezultātiem pasaules čempionāta junioru ieskaitē. “Pie tā, kā līdz šim esam gatavojušies, šāds rezultāts ir reāls. Protams, pasaules čempiona titulu kāro visi, kas tur piedalās.”


Taujāts, cik ilgi abi jau gatavojas sezonai, Sesks atklāj, ka gatavošanās jaunai sezonai sākas iepriekšējās sezonas beigās.

“Plānu izstrāde sākās oktobrī. Treniņi bija starp Ziemassvētkiem un jauno gadu, kad bijām treniņnometnē Somijā,” sacīja Sesks.

Plānos par ziemas rallijiem laika apstākļi gan šogad liek veikt nopietnas korekcijas, atzīst pilots: „Gatavojoties Pasaules čempionātam Zviedrijā, bija plānotas divas sacensības Latvijā. Diemžēl rallijs „Sarma” tika atcelts, bet rallijs Alūksnē ir pārcelts. Līdz ar to divi pēdējie mēneši ir dzīve uz koferiem, jo nav skaidrs: būs jābrauc vai nē.”

Šobrīd izšķirošais ir 3.februāris, sacīja Sesks: „Jācer, ka Zviedrijas organizators nenospiedīs stop.”

Rallijā Liepājā, kas šogad notiks no 29. līdz 31.maijam, ekipāža piedalīsies. Tūdaļ pēc sacīkstēm Liepājā sportisti dosies uz pasaules čempionāta posmu Itālijā.

Treniņi notiek neatkarīgi no tā, būs sacīkstes vai ne, uzsver pilots: „Galvenais ir izturība, jo sacensības notiek gan aukstā ziemā, gan karstā vasarā. Sporta mašīnā nav kondicioniera, līdz ar ko vasarā salona temperatūra var sasniegt 60 grādus. Un sacensību laikā grafiks ir saspringts, gulēt iznāk ļoti maz.”

Un ne tikai trasē, piebilst stūrmanis: „Mašīna ir pēdējais posms. Sākas treniņi ar sevis sagatavošanu, ar sastrādāšanos. Būtiska ir arī sportistu fiziskā sagatavotība. Arī stūrmaņa, ne tikai pilota. Lai nav tā, ka trases vidū stūrmanis jūtas saguris.”

Tandēmam beidzot ir arī sava un pavisam jauna treniņu mašīna „Ford Fiesta R2”, kas ir identiska auto, ar ko Sesks un Francis startēs Pasaules čempionātā.

„Sastrādājamies, uzturot auto kārtībā,” klāsta Sesks. „Tas var noderēt sacensību laikā, kad nekurienes vidū jātiek galā ar resursiem un instrumentiem, kas ir mašīnā. Renārs uzņemas galveno lomu.”

„Tas ir auto ne vien treniņiem, bet arī sacīkstēm Latvijā un Baltijā, jo noteikti piedalīsimies sacensībās arī Lietuvā un Igaunijā,” piebilst Francis, atzīstot: „Pirmā mūsu saruna pirms atkalapvienošanās bija tieši par tehniku.”

Bet, runājot par sezonas budžetu, Sesks diplomātiski atteic, ka naudas autosportam jau nekad nav par daudz.

Jau ziņots, ka 2018.gadā ”LMT Autosporta Akadēmijas rallija ekipāža” Sesks un Francis, braucot „Opel” komandā, kļuva par Eiropas čempioniem autorallijā – ekipāža saņēma balvas par izcīnītajiem tituliem ERC3 klasē un ERC Junior U27 klasē.

Tā bija ne vien pirmā reize Latvijas autosporta vēsturē, kad kāds autosportists kļūst par pilntiesīgu rūpnīcas atbalstītu rallija pilotu, bet arī pirmā reize, kad autosportisti no Liepājas, kur ir senas rallija tradīcijas, ieguva tik augstus rezultātus.

2020.gada Pasaules Junioru čempionātā paredzēti pieci posmi: “Rally Sweden” (13.-16.februārī), “Rally d’Italia Sardinia” (4.-7.jūnijā), “Rally Finland” (6.-9.augustā), “Rally Germany” (15.-18.oktobrī), kā arī nav zināms, kur notiks atceltais Čīles posms.

Categories: sports

Tagged as: