ekonomika

Linkaits: Liepājas SEZ pārveidošana par kapitālsabiedrību pēc būtības neko nemainīs

Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārveidošana par kapitālsabiedrību pārvaldības principos pēc būtības neko nemainīs, intervijā “Rietumu radio” sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

“Mēs esam gandarīti, ka Liepājā ir atrasts labais spēku samērs starp valsti, pašvaldību un uzņēmējiem. Gan toreiz [pirms gada], gan tagad saku, ka šis pārvaldības modelis strādā un tur nekas arī pēc būtības nav jāmaina,” sacīja Linkaits. “Vienkārši tiek veikta tāda juridiska procedūra, ka mēs pārveidojam atvasinātu publisku personu par kapitālsabiedrību.”

Linkaits arī noliedza, ka mērķis Liepājas SEZ pārveidošanai par kapitālsabiedrību būtu ostas privatizācija.

“Tam nav nekāda seguma,” sacīja Linkaits. “Ventspils ostas gadījumā, kad mēs nodibinājām valsts akciju sabiedrību “Ventas osta”, likumā skaidri ierakstīts, ka tā nav privatizējama un atsavināma. Varam ierakstīt vēl 22 reizes, ja tas ir nepieciešams, lai pārliecinātu, ka nekas tāds nav plānots.”

Satiksmes ministrs uzsvēra, ka Liepājas SEZ pārvaldības principa maiņa nav nepieciešama, tomēr “vienmēr var vēlēties, lai situācija uzlabotos”.

Liepājas domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis iepriekš intervijā “Rietumu radio” norādīja uz vairākiem riskiem, tostarp, Liepājas SEZ pārvaldībā atrodas aptuveni 65% no Liepājas pilsētas teritorijas, un pārvaldes juridiskais statuss pieļauj nemaksāt pilsētai nekustamā īpašuma nodokli, kamēr nav atrasts nomnieks. Kapitālsabiedrībai nodoklis par visu teritoriju būtu jāmaksā no pirmās dienas.

Satiksmes ministrs uz to atbildēja, ka “pašvaldībai ir tiesības piešķirt īpašuma nodokļa atlaides, līdz ar to, tur iespējams samērot šīs te divas naudas plūsmas, lai pēc būtības nekas nemainītos”.

Kā ziņots, sadarbībā ar valdības koalīcijas partneriem izveidota Attīstības komisija ostu pārvaldības jautājumos, un līdz 1. jūlijam Saeimā plānots iesniegt gatavu likumprojektu trīs lielo ostu pārveidošanai par valsts kapitālsabiedrībām.

Linkaits “Rietumu radio” prognozēja, ka jaunais likums varētu tikt pieņemts 2020. gada beigās, bet pašas pārmaiņas notikt nākamajā gadā.

Saruna ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu

Categories: ekonomika

Tagged as: , ,