ekonomika

Vai krīzes laikā iespējams #LaiDzivoVisi

Krīze ir iespēju un izaicinājumu laiks, kas nosaka vai uzņēmums izdzīvo, piedzīvo izaugsmi vai ir spiests savu uzņēmējdarbību pārtraukt? Latvijā esoši dažādas uzņēmējdarbības sfēras pārstāvoši profesionāļi diskutēs un dalīsies pārdomās – kādi ir iespējami labākie risinājumi ekonomiskai izaugsmei.

Sociālā iniciatīva #LaiDzivoVisi ir “VUCA Communications” izauklēta, jo rokas mazgāt un distancēties pasaule ir iemācījusies, bet kā “tikt atpakaļ zirgā” – mācīsimies visi kopā.

Mēs tējā kādreiz likām trīs tējkarotes cukura. Vienu par katru no trim Latvijas cukurfabrikām. Lepnums un vēlme atbalstīt visus mūsu ražotājus – ne tikai kādu “savējo” – mums ir asinīs un tradīcijās. Laikā, kad visiem klājas grūti, meklēsim sevī labāko, kas mūsos bijis jau kopš mūsu vecvecākiem. Šoreiz mēs atkal visi viens otram esam savējie.

Zane Feifa, “Vuca Communications” partnere un komunikācijas stratēģe: “Mēs aicinām katru, kas šajos laikos sniedzas pēc maka vai maksājumu kartes – biznesa pasūtījumiem vai ikdienas pirkumiem – izvēlieties un atbalstiet pēc iespējas vairāk uzņēmumu, ražotāju un piegādātāju. Aiz katra no tiem ir cilvēki – mēs paši. Lai arī ar mazāku peļņu, tomēr katrs no mums varētu atgriezties ikdienā, ko visi tik ļoti gaidām. Saglabājot gan pierasto labklājības līmeni, gan plašās izvēles iespējas, ko paši vien ar savu darbu esam radījuši.

Krīzes laikā mainās kā cilvēku privātie tērēšanas paradumi, tā arī uzņēmumi pārskata savus izdevumus un izvēlas kategorijas, kuros tos optimizēt. Akcijas iniciatori aicina to darīt, atceroties par cilvēkiem, darbavietām un valsts ekonomiku – stiprinot izredzes izdzīvot pēc iespējas dažādām precēm un pakalpojumiem. Savstarpēja solidaritāte šajā situācijā ir vienīgā izeja, lai veselīga piesardzība tēriņos un vēlme atbalstīt tikai “savējos” nepārvērstos lavīnveida lejupslīdē visās jomās. Jo, kad “nesavējiem” sāks klāties slikti, labi nebūs nevienam.

Mums šajā laikā ir divējādas izjūtas, no vienas puses – picērijās cilvēku skaits samazinājies, no otras puses – priecājamies, ka cilvēki turpina sūtīt picas uz mājām. Arī mēs paši ikdienā nepārtiekam tikai no picām, iepērkamies, izvēlamies dažādas preces un pakalpojumus. Uzņēmumā šobrīd ievērojam šīs iniciatīvas principu – nepērkam visu no viena piegādātāja, izskatām variantus un sniedzam iespēju arī jauniem partneriem, īpaši atbalstot vietējos ražotājus,” “Pica Lulū” mārketinga un pārdošanas vadītāja Agnese Puriņa.

Iniciatīvā var iesaistīties ikviens uzņēmējs, bet jau tagad iesaistījušies ražotāji:
“Liepkalni”, “Hanzas maiznīca”, “Lielezers”, “Pure Chocolate”, “Skrīveru saldumi”, “Straupes piens”, “Tukuma piens”, “Grasbergs”, “Cesvaines piens”, Putnu fabrika “Ķekava”, “HK Scan”, “Rēzeknes gaļas kombināts”, “Kunturi”; “Valmiermuiža”, “Malduguns”, “Alķīmiķis”, “Contra Brewing”, “Odu Brewery”, “Hopalaa! Brewery”, “Nurme”, “Hypnos”;
Vietas, kur atpūšamies un sevi lutinām:
“Veldze”, “Pica Lulū”, “Annas Dārzs”, “Manana”, VEST, “Rīgas Kebabs”, “The Beginnings”, “Mārupes Kebabs”, “Eklērnīca Raunas dārzs”, “ZeDonats”, “Ausmeņa Kebabs”, “Caffeine”, Franču maiznīca “Cadets de Gascogne”, konditoreja “Sala”.
Kā arī “Elvi”, “Narvesen”, “Mego”, “Top!”, “Vision Express”, “KOOL” un autonoma “SIXT”.

Informatīvie atbalstītāji: Delfi.lv, AM Baltics, “Rietumu radio”, “Clear Channel”.

Categories: ekonomika

Tagged as: , ,